Hög servicenivå för en begränsad kundbas
Suomen Säätiötilipalvelu Oy är ett finansiellt sunt företag som grundades 2005 och ägs av nyckelpersoner. Byrån är specialiserad på att betjäna stiftelser, fonder och investmentbolag. Detta möjliggör en hög servicenivå till ett väldefinierat kundsegment.
Företagets värderingar omfattar ansvar, entreprenörskap och kontinuitet. Vi arbetar i nära partnerskap med våra kunder, alltid på samma sida. Vår redovisningsbyrå är belägen i centrala Helsingfors, på Annegatan.
Samarbetet har varit utmärkt och projektet har gått bra, även om det har varit långt och mödosamt.
– Kund
Våra värderingar
Entreprenörskap
Entreprenörsandan är närvarande i allt vi gör. Vi agerar enkelt och effektivt.
Hållbarhet
Vi vill vara en stark och pålitlig länk i kedjan. Vi agerar på ett konsekvent och tillförlitligt sätt.
Kontinuitet
Vi strävar efter en allomfattande ekonomisk veksamhet som präglas av moderna tillvägagångssätt. Vi försöker göra rätt från början och undvika onödiga kostnader.
Våra experter
Vi lägger ribban högt när det gäller personalen. Vi investerar mycket i våra medarbetares kompetens och välbefinnande. Vi har redan fjorton heltidsanställda. Terhi Leviäkangas ansvarar i egenskap av verkställande direktör för redovisningsbyråns kvalitet och tillförlitlighet. Hon är KLT-bokförare och förvaltningsnotarie från Tammerfors universitet med beskattning som huvudämne. Terhi har över 30 års erfarenhet av att betjäna en krävande kundkrets. Terhi är också medlem i Taloushallintoliittos expertgrupp för redovisning och beskattning under de kommande två åren.
De yrkestitlar vi använder för våra revisorer är redovisningsspecialist eller Controller. Vi har också lång erfarenhet av att tillhandahålla ombudsmanna- och förvaltarstödstjänster för stiftelser. Förutom en noggrann ekonomisk förvaltning är syftet med dessa mandat att utvärdera verksamhetens effektivitet. Alla våra medarbetare är bundna av ett sekretessavtal och har tystnadsplikt i alla frågor som rör kundrelationer.
kontaktuppgifter till personalenVårt tillvägagångssätt
Vårt arbete kännetecknas av ett starkt förtroende. Detta beror till stor del på de specifika egenskaperna hos vår kundkrets och deras behov. Det är en ära för oss att samarbeta med våra kunder mot ett gemensamt mål. Vi antar nästan alla utmaningar som våra kunder presenterar för oss, men oftast agerar vi själva som en aktiv partner och katalysator när vi ser att kundens intressen kräver det.
Vi fokuserar på kvalitet, eftersom tjänster av dålig kvalitet i slutändan blir för dyra för alla. Vi strävar efter att utföra uppdragen korrekt, professionellt och på ett tillräckligt enkelt sätt. Vi välkomnar de möjligheter som digitaliseringen erbjuder och kan till och med betraktas som föregångare. Vi vet också hur man ifrågasätter tekniska lösningar när de inte ger de fördelar som krävs.
Vi vill säkerställa total kostnadseffektivitet som leder till långa – och i bästa fall livslånga – kundrelationer.
Samarbetet har varit utmärkt och projektet har gått bra, även om det har varit långt och mödosamt.
– Kund
Det är något av ett surr över ert kontor, men samtidigt sjuder det av hårt arbete.
– Kund
Kan vi hjälpa er?
För ett framgångsrikt samarbete måste vi alltid lyssna noga på vad kunden förväntar sig av oss. Vi är alltid intresserade av att hitta nya alternativa sätt att hantera våra kunders ekonomi mer effektivt. Ömsesidigt förtroende och en långsiktig relation ligger i både våra kunders och vårt intresse.
Kontakta oss