Suomen Säätiötilipalvelu tarjoaa kattavia taloushallinnon palveluita erilaisille säätiöille. Palvelupaketteja on kolme eri tasoa: Kevyt, Perus ja Laaja, jotka voidaan räätälöidä asiakkaan tarpeiden mukaan. Palvelut sisältävät muun muassa kirjanpidon, tilinpäätöksen ja neuvonnan. Asiakkuuden hoitamisesta vastaa kokenut asiantuntijatiimi, jonka yhteyshenkilö tuntee asiakkaan tarpeet hyvin.
Palvelupaketimme säätiöille
Tarjoamme kolmea eri palvelupaketin laajuutta, jotka voidaan yhdistää ja mukauttaa asiakkaan yksilöllisten vaatimusten mukaisesti. Yhteistyöhön kuuluu yhteinen aloitus-/vuosikartoitus, jossa sovimme yhdessä asiakkaan kanssa heille sopivimman palvelukokonaisuuden. Palvelupakettimme sisällöstä on mahdollista sopia myös yksilöllisesti asiakkaamme tarpeiden mukaan.
Kaikkiin palvelupaketteihin sisältyy tarpeen mukaan ostolaskujen kierrätys ja ostoreskontra, myyntilaskutus ja myyntireskontra, matka- ja kululaskutus, palkan- ja palkkionlaskenta sekä sähköinen arkistointi ja allekirjoittaminen.
Kevyt -palvelupaketti
Kevyt palvelupaketti sopii säätiöille, joilla on halua ja resursseja osallistua taloushallintonsa hoitamiseen, mutta haluavat Suomen Säätiötilipalvelun apua ja asiantuntemusta
varmistamaan lakisääteisten vaatimusten täyttymisen sekä neuvontaa.
Yhteydenpito asiakkaan ja Suomen Säätiötilipalvelun välillä on huolehtivaa ja säännöllistä noin kvartaaleittain / puolivuosittain.
Asiakkaalla ei ole yhtä nimettyä yhteyshenkilöä, vaan asiakkaasta huolehtii yhteisesti asiantuntijatiimi.
Sisältö:
Kirjanpito (sis. arvopaperikirjanpito)
Tilinpäätös
Veroilmoitus
Muut viranomaisilmoitukset
Säätiön vuosiselvitys PRH:lle
Neuvonta
Perus -palvelupaketti
Perus palvelupaketti sopii säätiölle, joka haluaa pääsääntöisesti keskittyä säätiön ydintoimintaan ja ulkoistaa taloushallintonsa Suomen Säätiötilipalvelulle. Suomen Säätiötilipalvelu hoitaa asiakasta laajalla asiantuntemuksella ja osaamisella. Asiakas on kiinnostunut kehittämään taloushallintoaan ja Suomen Säätiötilipalvelu auttaa aktiivisesti asiakasta löytämään taloushallinnon kehityskohteita.
Yhteydenpito asiakkaan ja Suomen Säätiötilipalvelun välillä on huolehtivaa ja säännöllistä noin viikoittain/kuukausittain.
Asiakkaalla on oma nimetty yhteyshenkilö, joka tuntee asiakkaan toiminnan hyvin, minkä lisäksi taustalla on asiantuntijatiimi, jonka laaja asiantuntemus ja kokemus on käytettävissä.
Sisältö:
Kirjanpito (sis. arvopaperikirjanpito)
Tilinpäätös
Veroilmoitus
Muut viranomaisilmoitukset
Säätiön vuosiselvitys PRH:lle
Neuvonta
Budjetointi
Raportointi (ulkoinen)
Laaja -palvelupaketti
Laaja palvelupaketti sopii säätiölle, joka haluaa ulkoistaa taloushallintonsa kokonaisuudessaan Suomen Säätiötilipalvelulle. Suomen Säätiötilipalvelu hoitaa asiakasta laajalla asiantuntemuksella ja osaamisella. Suomen Säätiötilipalvelu huolehtii asiakkuudesta laajasti ja osaa tarvittaessa myös vinkata muista sopivista asiantuntijoista omasta verkostostaan. Suomen Säätiötilipalvelu auttaa asiakasta kehittämään taloushallintoaan.
Yhteydenpito asiakkaan ja Suomen Säätiötilipalvelun välillä on huolehtivaa ja säännöllistä viikoittain/päivittäin.
Asiakkaalla on oma nimetty yhteyshenkilö, joka tuntee asiakkaan toiminnan hyvin, minkä lisäksi taustalla on asiantuntijatiimi, jonka laaja asiantuntemus ja kokemus on käytettävissä.
Sisältö:
Kirjanpito (sis. arvopaperikirjanpito)
Tilinpäätös
Veroilmoitus
Muut viranomaisilmoitukset
Säätiön vuosiselvitys PRH:lle
Neuvonta
Budjetointi, kassavirtalaskelmat
Raportointi (sisäinen & ulkoinen)
Sihteeripalvelut (mm. pöytäkirjat, sopimukset)
CFO ja controller -palvelut
Erikseen sovittavat lisäpalvelut
Tarjoamme laajan valikoiman lisäpalveluja, jotka täydentävät palvelupakettejamme. Voimme yhdessä räätälöidä teille sopivan palvelukokonaisuuden.
Lisäpalvelut
Säätiöneuvonta
Apurahahallinto
Toimintakertomuksen laatimisessa avustaminen
Lähipiirirekisterit ja -ohjeet
Kiinteistö- ja huoneistohallinto
Nimeämispäätöshakemukset
Verosopimusten ylittävien lähdeverojen takaisinhaku
Asiamiespalvelut (lue alhaalla lisää)
Kokouspalvelut
Sääntöjen muutosprosessit
Vastuullisuusraportointi
Sihteeri- ja tiedottamispalvelut
Avustus-/hankeraportointi
Muut säätiön tarvitsemat tukipalvelut
Haluatko tietää lisää miten voimme palvella juuri sinua?
Pyydä meiltä tarjousSäätiöasiamiespalvelut
Säätiötilipalveluna olemme nähneet sisältä käsin lukemattomia säätiöitä. Olemme joskus sanoneet ääneen, että säätiöt ovat ikuisia. Joudumme kuitenkin samalla huomaamaan, että ihmiselämää ja nuoruutta ei kestä ikuisesti.
Käytännön asiat vaativat joskus, että säätiölle löytyy nimenomaa säätiöasioihin vihkiytynyt luotettava asiamies.
Me tarjoamme näitä asiamiespalveluita, milloin säätiö tuleen elinkaaressaan tilanteeseen, että olisi aika saada viestikapula uusiin osaaviin käsiin.
Esimerkki asiamiehen tehtävänkuvasta
Säätiön edustaminen hallituksen määräämällä tavalla.
Viestintä, tiedottaminen ja yhteydenpito sidosryhmien välillä.
Kokouskutsujen ja kokouspöytäkirjojen laatiminen.
Kokouksien valmistelu sekä käytännön järjestelyistä huolehtiminen.
Asiamiesresurssit
Asiamiespalveluiden laadusta ja toimitusvarmuudesta vastaa säätiöneuvoja Juha Leviäkangas EMBA. Hän toimii tällä hetkellä usean säätiön neuvonantajana, asiamiehenä sekä mm. Tili-instituuttisäätiön hallituksen varapuheenjohtajana. Hänellä on vankka säätiö-osaaminen, kokemus sekä verkosto, jolla voidaan vastata useamman säätiön tarpeisiin.
Huolenpito varallisuus- ja omaisuuseristä
Yhteydenpito kirjanpitäjään.
Varainhoitoon liittyvät valmistelevat tehtävät ja yhteydenpito salkunhoitajiin.
Varainhoidon valvonta, kustannusseuranta ja näihin liittyvien toimenpide-esitysten valmistelu hallitukselle.
Kiinteistöomaisuuden hoitoon liittyvien juoksevien asioiden hoitaminen.
Asiamies mukana toiminnan suunnittelussa ja seurannassa
Toimintasuunnitelman ja toimintakertomuksen laatiminen.
Talouden seuranta ja raportointi hallitukselle.
Omavalvonta, lähipiiritoimet.
Sääntömuutokset.
Kiitos eilisestä! Hallituksemme on kovin tyytyväinen työhösi ja esityksiisi – ja minä myös! Arvostamme kovasti tekemääsi työtä säätiömme hyväksi.
– Asiakas
Tosi kiva, että Säätiötilipalvelusta löytyy sparraajakaveri kehittämiseen.
– Asiakas
Meille asiakkaaksi?
Haluatko tietää lisää palveluistamme? Vastaamme mielellään kaikkiin kysymyksiin. Soita meille numeroon +358 400 899 712 tai lähetä sähköposti.
Ota yhteyttä