Palvelut säätiöille

Taloushallinto­palvelut säätiöille

Img 7683

Suomen Säätiötilipalvelu tarjoaa kattavia taloushallinnon palveluita erilaisille säätiöille. Palvelupaketteja on kolme eri tasoa: Kevyt, Perus ja Laaja, jotka voidaan räätälöidä asiakkaan tarpeiden mukaan. Palvelut sisältävät muun muassa kirjanpidon, tilinpäätöksen ja neuvonnan. Asiakkuuden hoitamisesta vastaa kokenut asiantuntijatiimi, jonka yhteyshenkilö tuntee asiakkaan tarpeet hyvin.

Lue lisää

Palvelupaketimme säätiöille

Tarjoamme kolmea eri palvelupaketin laajuutta, jotka voidaan yhdistää ja mukauttaa asiakkaan yksilöllisten vaatimusten mukaisesti. Yhteistyöhön kuuluu yhteinen aloitus-/vuosikartoitus, jossa sovimme yhdessä asiakkaan kanssa heille sopivimman palvelukokonaisuuden. Palvelupakettimme sisällöstä on mahdollista sopia myös yksilöllisesti asiakkaamme tarpeiden mukaan.

Kaikkiin palvelupaketteihin sisältyy tarpeen mukaan ostolaskujen kierrätys ja ostoreskontra, myyntilaskutus ja myyntireskontra, matka- ja kululaskutus, palkan- ja palkkionlaskenta sekä sähköinen arkistointi ja allekirjoittaminen.

Kevyt -palvelupaketti

Kevyt palvelupaketti sopii säätiöille, joilla on halua ja resursseja osallistua taloushallintonsa hoitamiseen, mutta haluavat Suomen Säätiötilipalvelun apua ja asiantuntemusta
varmistamaan lakisääteisten vaatimusten täyttymisen sekä neuvontaa.

Yhteydenpito asiakkaan ja Suomen Säätiötilipalvelun välillä on huolehtivaa ja säännöllistä noin kvartaaleittain / puolivuosittain.

Asiakkaalla ei ole yhtä nimettyä yhteyshenkilöä, vaan asiakkaasta huolehtii yhteisesti asiantuntijatiimi.

Sisältö:

Kirjanpito (sis. arvopaperikirjanpito)

Tilinpäätös

Veroilmoitus

Muut viranomaisilmoitukset

Säätiön vuosiselvitys PRH:lle

Neuvonta

Perus -palvelupaketti

Perus palvelupaketti sopii säätiölle, joka haluaa pääsääntöisesti keskittyä säätiön ydintoimintaan ja ulkoistaa taloushallintonsa Suomen Säätiötilipalvelulle. Suomen Säätiötilipalvelu hoitaa asiakasta laajalla asiantuntemuksella ja osaamisella. Asiakas on kiinnostunut kehittämään taloushallintoaan ja Suomen Säätiötilipalvelu auttaa aktiivisesti asiakasta löytämään taloushallinnon kehityskohteita.

Yhteydenpito asiakkaan ja Suomen Säätiötilipalvelun välillä on huolehtivaa ja säännöllistä noin viikoittain/kuukausittain.

Asiakkaalla on oma nimetty yhteyshenkilö, joka tuntee asiakkaan toiminnan hyvin, minkä lisäksi taustalla on asiantuntijatiimi, jonka laaja asiantuntemus ja kokemus on käytettävissä.

Sisältö:

Kirjanpito (sis. arvopaperikirjanpito)

Tilinpäätös

Veroilmoitus

Muut viranomaisilmoitukset

Säätiön vuosiselvitys PRH:lle

Neuvonta

Budjetointi

Raportointi (ulkoinen)

Laaja -palvelupaketti

Laaja palvelupaketti sopii säätiölle, joka haluaa ulkoistaa taloushallintonsa kokonaisuudessaan Suomen Säätiötilipalvelulle. Suomen Säätiötilipalvelu hoitaa asiakasta laajalla asiantuntemuksella ja osaamisella. Suomen Säätiötilipalvelu huolehtii asiakkuudesta laajasti ja osaa tarvittaessa myös vinkata muista sopivista asiantuntijoista omasta verkostostaan. Suomen Säätiötilipalvelu auttaa asiakasta kehittämään taloushallintoaan.

Yhteydenpito asiakkaan ja Suomen Säätiötilipalvelun välillä on huolehtivaa ja säännöllistä viikoittain/päivittäin.

Asiakkaalla on oma nimetty yhteyshenkilö, joka tuntee asiakkaan toiminnan hyvin, minkä lisäksi taustalla on asiantuntijatiimi, jonka laaja asiantuntemus ja kokemus on käytettävissä.

Sisältö:

Kirjanpito (sis. arvopaperikirjanpito)

Tilinpäätös

Veroilmoitus

Muut viranomaisilmoitukset

Säätiön vuosiselvitys PRH:lle

Neuvonta

Budjetointi, kassavirtalaskelmat

Raportointi (sisäinen & ulkoinen)

Sihteeripalvelut (mm. pöytäkirjat, sopimukset)

CFO ja controller -palvelut

Erikseen sovittavat lisäpalvelut

Tarjoamme laajan valikoiman lisäpalveluja, jotka täydentävät palvelupakettejamme. Voimme yhdessä räätälöidä teille sopivan palvelukokonaisuuden.

Lisäpalvelut

Säätiöneuvonta

Apurahahallinto

Toimintakertomuksen laatimisessa avustaminen

Lähipiirirekisterit ja -ohjeet

Kiinteistö- ja huoneistohallinto

Nimeämispäätöshakemukset

Verosopimusten ylittävien lähdeverojen takaisinhaku

Asiamiespalvelut (lue alhaalla lisää)

Kokouspalvelut

Sääntöjen muutosprosessit

Vastuullisuusraportointi

Sihteeri- ja tiedottamispalvelut

Avustus-/hankeraportointi

Muut säätiön tarvitsemat tukipalvelut

Haluatko tietää lisää miten voimme palvella juuri sinua?

Pyydä meiltä tarjous

Säätiöasiamies­palvelut

Säätiötilipalveluna olemme nähneet sisältä käsin lukemattomia säätiöitä. Olemme joskus sanoneet ääneen, että säätiöt ovat ikuisia. Joudumme kuitenkin samalla huomaamaan, että ihmiselämää ja nuoruutta ei kestä ikuisesti.

Käytännön asiat vaativat joskus, että säätiölle löytyy nimenomaa säätiöasioihin vihkiytynyt luotettava asiamies.

Me tarjoamme näitä asiamiespalveluita, milloin säätiö tuleen elinkaaressaan tilanteeseen, että olisi aika saada viestikapula uusiin osaaviin käsiin.

Esimerkki asiamiehen tehtävänkuvasta

Säätiön edustaminen hallituksen määräämällä tavalla.

Viestintä, tiedottaminen ja yhteydenpito sidosryhmien välillä.

Kokouskutsujen ja kokouspöytäkirjojen laatiminen.

Kokouksien valmistelu sekä käytännön järjestelyistä huolehtiminen.

Asiamiesresurssit

Asiamiespalveluiden laadusta ja toimitusvarmuudesta vastaa säätiöneuvoja Juha Leviäkangas EMBA. Hän toimii tällä hetkellä usean säätiön neuvonantajana, asiamiehenä sekä mm. Tili-instituuttisäätiön hallituksen varapuheenjohtajana. Hänellä on vankka säätiö-osaaminen, kokemus sekä verkosto, jolla voidaan vastata useamman säätiön tarpeisiin.

Img 7437

Huolenpito varallisuus- ja omaisuuseristä

Yhteydenpito kirjanpitäjään.

Varainhoitoon liittyvät valmistelevat tehtävät ja yhteydenpito salkunhoitajiin.

Varainhoidon valvonta, kustannusseuranta ja näihin liittyvien toimenpide-esitysten valmistelu hallitukselle.

Kiinteistöomaisuuden hoitoon liittyvien juoksevien asioiden hoitaminen.

Asiamies mukana toiminnan suunnittelussa ja seurannassa

Toimintasuunnitelman ja toimintakertomuksen laatiminen.

Talouden seuranta ja raportointi hallitukselle.

Omavalvonta, lähipiiritoimet.

Sääntömuutokset.

Kiitos eilisestä! Hallituksemme on kovin tyytyväinen työhösi ja esityksiisi – ja minä myös! Arvostamme kovasti tekemääsi työtä säätiömme hyväksi.

– Asiakas

Tosi kiva, että Säätiötilipalvelusta löytyy sparraajakaveri kehittämiseen.

– Asiakas

Meille asiakkaaksi?

Haluatko tietää lisää palveluistamme? Vastaamme mielellään kaikkiin kysymyksiin. Soita meille numeroon +358 400 899 712 tai lähetä sähköposti.

Ota yhteyttä